LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

29
mei

De verzendsoftware van SendCloud helpt de kleine handelaar opboksen tegen de grote webwinkels in een 'supercompetitieve' markt.

De verzendsoftware van SendCloud helpt de kleine handelaar opboksen tegen de grote webwinkels in een 'supercompetitieve' markt.

Uit frustratie kunnen de betere vindingen ontstaan. Toen de drie vrienden Rob van den Heuvel, Bas Smeulders en Sabi Tolou, tieners nog, een webshop voor telefoonaccessoires hadden, liepen ze op tegen de kolossen van de e-commerce. ‘Als kleintje heb je slechtere tarieven en voorwaarden, en lever je niet zo snel’, vertelt Van den Heuvel. Alle verzendgegevens handmatig invullen sloeg ook nergens op. Het idee voor een automatisch verzendsysteem was daarmee geboren. De drie jongens waren nog geen twintig toen ze hun webshop verkochten en SendCloud in 2013 oprichtten.

‘We doen meer dan automatisch labels op een pakketje plakken’, vertelt Van den Heuvel (25) vanaf het bedrijfsterras in Eindhoven met uitzicht op een van de drukste verkeersaders van de stad. ‘We bieden de verschillende verzendopties van een webshop, doen de communicatie (track & trace) en klanten kunnen een retour aanmaken, ook vanuit het buitenland.’

De ondernemer belooft een efficiënter en geautomatiseerd verzendproces dat drie keer sneller is dan handmatig versturen. Door de bulkovereenkomsten die SendCloud met vervoerders afsluit zijn de kosten bovendien lager. De klant betaalt alleen een bedrag per pakket en zit niet vast aan ingewikkelde contracten.

Inmiddels versturen zo’n tienduizend webshops maandelijks ruim een miljoen pakketjes met de software van SendCloud. Maandelijks komen daar duizend nieuwe klanten bij, met een verloop van zo’n 1,5%. De komende jaren verwacht het bedrijf jaarlijks minstens een verdubbeling van de omzet die nu €24 mln bedraagt.

Bron: FD