LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

31
aug

PostNL: 'Autostore vertienvoudigt orderpicksnelheid'

Om aan de groeiende fulfilmentvraag van webshops te voldoen, heeft PostNL in zijn distributiecentrum in Houten de Autostore geïnstalleerd. Het gerobotiseerde fulfilmentsysteem verdriedubbelt de efficiëntie van de vervoerder, omdat orderpicking bij PostNL volgens eigen metingen vertienvoudigd is in snelheid. 

PostNL testte de Autostore in juni en heeft het robotsysteem sinds kort in gebruik genomen. Nog dit jaar verwacht de vervoerder de fulfilmentdiensten voor vrijwel alle klanten – meer dan honderd webshops – in Houten overgezet te hebben naar de orderpickende machines. ‘De grootste winst is dat onze medewerkers niet langer zelf op pad hoeven, maar zich kunnen richten op kwalitatief fulfilment’, vertelt PostNL Fulfilment-programmamanager Michiel Kalis.

Het orderpicksysteem slaat artikelen op in speciale bakken, in Houten zo’n 20.000 in totaal, met een afmeting van 60 x 40 x 30 centimeter. De installatie stapelt zestien bakken hiërarchisch op elkaar, waarbij langzaam lopende voorraad onder snellopers wordt geplaatst. Artikelen die breder zijn dan zestig centimeter, worden via een aparte loopband aangevoerd naar de pickstations. In totaal mag een bak maximaal dertig kilo aan producten bevatten. ‘In de praktijk beslaat dat ongeveer 80 tot 85 procent van de goederen die we verzenden’. Mankracht wordt er niet voor ingeruild: ‘We zijn zelfs op zoek naar extra mensen. Ook het aantal robots groeit in aanloop naar de feestdagen, tegen die tijd zullen er zeker veertig nodig zijn.’

Lees hele artikel hier

Bron: Twinklemagazine