LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

05
mei

PostNL: ‘Wij stimuleren de groei in e-commerce’

Terwijl de postmarkt al jaren achtereen krimpt, blijft de groei van de pakketmarkt onstuimig. Mede hierdoor moet PostNL data en technologie steeds slimmer inzetten, stelt Liesbeth Kaashoek, Directeur Pakketten en Logistiek. “We willen dé logistieke e-commercespeler van de Benelux worden.”

In haar tijd bij PostNL-brieven was de uitdaging heel anders dan bij haar huidige afdeling, herinnert Kaashoek zich. De vorige afdeling zat met name vol lessen hoe met veranderende markten om te gaan. Bijzonder nuttig voor de pakketmarkt, waar de groei onder andere voor meer concurrentie zorgt van in het buitenland gevestigde partijen en webwinkels die zelf bezorging gaan doen in niches. Om in die markt voorop te kunnen blijven lopen, werkt PostNL aan een buy & build-strategie en deed afgelopen jaar een aantal overnames. “Om maatwerk te bieden, kijken we goed naar de behoeftes in de markt. Veel zaken kunnen we zelf ontwikkelen. Zo niet, dan kopen we het soms aan.”

Lees het hele artikel hier

Bron: Emerce