LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

24
jan

E-commercesector gaat CO2-impact aanpakken

Met de rekentool Bewust Bezorgd zien webwinkels precies wat de CO2-impact van de pakketbezorging is en welk effect reductiemaatregelen hebben. De e-commercesector wil de CO2-uitstoot van de logistieke operatie in 2025 met de helft reduceren ten opzichte van 2018.

De rekentool wordt vandaag op de Webwinkel Vakdagen gepresenteerd aan de e-commercesector, waarna bedrijven zich kunnen inschrijven voor deelname aan Bewust Bezorgd.

Het rekenmodel Bewust Bezorgd is door Thuiswinkel.org, Connekt en Topsector Logistiek ontwikkeld in samenwerking met grote online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders PostNL, DHL en Dynalogic. De webwinkels en vervoerders hebben een jaar lang getest, verbeterd en doorontwikkeld. De tool is nu klaar voor implementatie.

‘We zijn er trots op dat we dit als sector samen hebben kunnen ontwikkelen,’ zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. ‘Dit model zorgt ervoor dat alle bedrijven op dezelfde manier emissies meten. Iedere webwinkel kiest zijn eigen manier om te verduurzamen, maar de effecten ervan worden op dezelfde manier gemeten. Dat creëert helderheid en transparantie.’

Lees hele artikel hier

Bron: MarketingTribune