LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

17
jun

Nieuwe voorzitter VGP

De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) heeft tijdens de coronacrisis John Kuiper als nieuwe voorzitter geselecteerd. Kuiper wordt op de eerstvolgende ledenvergadering voorgedragen door het bestuur en volgt hiermee Wim Ledder op die van 2012 tot 2020 aan het roer van de vereniging heeft gestaan.

Kuiper (59) is uit een aantal kandidaten gekozen vanwege zijn bestuurlijke ervaring, zijn achtergrond in de postwereld en zijn ondernemerschap. Kuiper is momenteel actief vanuit zijn management organisatie K4K. Hij heeft jaren in het postdomein gewerkt bij zowel PTT Post, PTT Post Print & Mail, UPS Mail-Innovations en Deutsche Post/DHL. Voor Deutsche Post was hij in de periode 2002-2008 verantwoordelijk voor hun postdiensten in de Benelux en hij heeft Selekt Mail Nederland geïntroduceerd.

Over zijn voorgenomen aanstelling spreekt Kuiper van een zeer interessante uitdaging in de dynamiek van de veranderende post -en pakjesmarkt. “Ik ben vanaf 1986 actief in de postmarkt en was in mijn rol als Algemeen Secretaris Post destijds al betrokken bij de Postwet en natuurlijk zat ik midden in de turbulente discussies over de liberalisering van de postmarkt toen ik in de periode 2002 tot 2008 verantwoordelijk was voor Selekt Mail – hierbij waren de arbeidscontracten voor postbezorgers ook al een hot topic. Ik herken de belangen van grote postverzenders natuurlijk ook intensief uit die tijd. Kortom, heel interessant en ik zie met vertrouwen uit naar de dynamiek en samenwerking met alle belanghebbenden en vertegenwoordigers in de postmarkt”.

Over de VGP
De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) is een initiatief van grote verzenders van geadresseerde post op de Nederlandse postmarkt. Sinds 15 augustus 2006 hebben de inmiddels 26 organisaties de krachten gebundeld. De leden van de VGP zijn, met gezamenlijk ca. 0,6 miljard poststukken per jaar, verantwoordelijk voor 25% van de totale geadresseerde postmarkt in Nederland. Het doel van de VGP is collectieve behartiging van de belangen van groot-zakelijke postverzenders. Daarnaast streeft de VGP naar het delen van kennis tussen de leden op het gebied van post en pakketten. De focus van de VGP richt zich op fysieke brief- en pakketpost (de zogenoemde brede bezorgmarkt), zonder de ogen te sluiten voor innovatieve ontwikkelingen en de effecten daarvan in het fysieke bezorgproces.

Bron: VGP