LEDEN LOGIN
LEDEN LOGIN
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

wachtwoord wijzigen / vergeten?

Leden-testimonia

suzanne-thelen.jpgOnbekend maakt onbemind?
Ik moet toegeven dat in mijn parttime werkweek het bijwonen van een VGP bijeenkomst behoorlijk wat tijd opslokt in mijn agenda, en toch is er is maar één manier om erachter te komen of het de moeite waard is: meedoen en dan pas oordelen."" Aldus Suzanne Thelen, Regisseur Post & Output voor Volksbank N.V.

Netwerk
Naast aandacht voor ontwikkelingen in de markt is er tijdens de VGP-bijeenkomsten voldoende tijd om te netwerken. Suzanne zegt hierover: "Na 8 jaar gewerkt te hebben als Facilitair Adviseur op het gebied van Soft Services, heb ik sinds juli 2014 de overstap gemaakt naar de Document Management en Logistiek. Deze omgeving, met bijbehorend speelveld, is relatief nieuw voor mij. De VGP biedt de mogelijkheid om gemakkelijk in contact te komen met vakgenoten, zo kan ik kennis en ervaring opdoen en uitwisselen."

Onafhankelijk en actueel
Door het onafhankelijk kwaliteitsonderzoek dat periodiek door de VGP wordt uitgevoerd is het mogelijk om de kwaliteit van de postbezorging van de postvervoerders Sandd en PostNL naast elkaar te leggen. "Het is voor mij een extra middel om te toetsen of gemaakte kwaliteitsafspraken met de leveranciers worden gerealiseerd."
Daarnaast worden actuele thema’s die voor alle leden van belang zijn opgepakt en uitgewerkt in ‘Thematafels’. Enerzijds levert dit informatie op die toegepast kan worden in de eigen bedrijfsvoering, anderzijds biedt het de gelegenheid om samen met collega’s van andere bedrijven en instellingen actief inhoud te geven aan de VGP.

Suzanne Thelen,
Regisseur Post & Output voor Volksbank N.V.

 

 

+++++++++++++++++

Kees van Hees"CZ is vanaf het begin (2006) lid van de VGP.
Het VGP-lidmaatschap is de ideale manier om op de hoogte te blijven van hoe de postmarkt beweegt en zich ontwikkelt. Het geeft ons de mogelijkheid en gelegenheid om met andere grote postverzenders in contact te komen om kennis en informatie uit te wisselen en op peil te houden.
Ik vind het belangrijk dat er meerdere postbedrijven op de markt aanwezig zijn en dat dit ook behouden blijft. Dit houdt elkaar scherp en het betekent voor ons dat er alternatieven beschikbaar zijn.
Daarnaast komen er met de thematafels interessante onderwerpen ter sprake, zoals ‘transparante voorwaarden’ en ‘kwaliteit van de postbezorging’. "

Kees van Hees
Concerninkoper bij CZ


+++++++++++++++++

 

Bastiaan Hogeweg“De Nationale Postcode Loterij is sinds 2013 lid van de Vereniging Grootgebruikers Postdiensten. Voor de loterijen is post een belangrijke manier om (nieuwe) deelnemers te bereiken. Daarom is het van belang dat er concurrentie op de Nederlandse postmarkt is en blijft. De VGP heeft van het begin af aan ingezet op vrije marktwerking zodat er voor de gebruikers wat te kiezen valt.

Een andere belangrijke reden voor ons om lid te zijn is het feit dat de VGP transparantie in de postmarkt bevordert. De Nationale Postcode Loterij juicht de initiatieven van de Thematafel Transparante Voorwaarden met betrekking tot het inzicht krijgen in marktconformiteit en het uniformeren van de kwalitatieve voorwaarden van de postvervoerders van harte toe.”

Bastiaan Hogeweg
Teamleider Prijzen & Inkoop, Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij en VriendenLoterij

 

+++++++++++++++++


Ludo Verhiel"Pondres is vanaf de oprichting van de VGP lid van de vereniging. We kennen de postale markt dan ook als geen ander. Dankzij onze kennis en expertise, maar ook onze onafhankelijkheid op het gebied van distributie, zijn we in staat om veel kosten te besparen voor onze opdrachtgevers.

Het lidmaatschap van de VGP is belangrijk voor Pondres: het helpt ons onze kennis op peil te houden, inzicht te krijgen in de kwaliteit van de twee belangrijkste distributeurs en informatie uit te wisselen met andere leden. Zo kunnen we onze opdrachtgevers de beste services op Print & Mail-gebied blijven bieden.

Ludo Verhiel
Client Service Manager bij Pondres

 

+++++++++++++++++

Toegevoegde waarde?
jan-brienen.jpg
“De Rabobank heeft mede aan de wieg van de VGP gestaan. En vanaf dat eerste begin in 2005 ben ik persoonlijk betrokken geweest. In al die jaren heb ik geen moment getwijfeld aan de toegevoegde waarde van de VGP”, zegt Jan Brienen, contractmanager bij Rabobank Document Management. 

Transparante markt
"De VGP heeft zich al die jaren sterk gemaakt voor een vrije en evenwichtige postmarkt. Ze heeft dit bewerkstelligd door een dialoog te starten tussen de leden van de VGP, de postbedrijven en toezichthouders, met als doel een open, transparante postmarkt met een goed kwaliteitsniveau. Naar mijn mening is de VGP daar absoluut in geslaagd.

Het lidmaatschap van de VGP levert ook een schat aan contacten op. Dat kunnen formele contacten zijn, maar minstens zo belangrijk, ook informele contacten om te sparren. Je hoeft het wiel niet altijd opnieuw uit te vinden.

Ik hecht ook veel waarde aan de onafhankelijkheid van de VGP. De VGP is een belangenvereniging en geen branchevereniging, dat betekent dat de aanbiedzijde in de postmarkt geen stem heeft binnen de VGP.

Kwaliteitsonderzoek
Van belang zijn daarnaast de thematafels. Een van de belangrijkste is de thematafel kwaliteit. Hier wordt het onderzoek op de bezorgkwaliteit uitgevoerd. Met dit onderzoek in de hand kan met de postbedrijven de dialoog worden aangegaan of de kwaliteit van hun dienstverlening overeenkomt met wat contractueel is afgesproken. Dit is een belangrijk instrument voor het managen van de postbedrijven.”

Jan Brienen
Contractmanager bij Rabobank Document Management

 

+++++++++++++++++

agaathvantil-v2.jpg"Het lidmaatschap van de VGP doet veel voor de Staatsloterij. Het levert ons inzicht in de kwaliteit van de postbezorgers, zodat we we de juiste afwegingen kunnen maken. Maar het belangrijkste is dat het ons een mooie besparing heeft opgeleverd. Door de juiste kennis hebben wij betere contractuele afspraken met de postpartijen gemaakt. Zo hebben we het lidmaatschap letterlijk al een paar keer terugverdiend."

Agaath van Til,
Hoofd Klantcontact bij de Nederlandse Loterij